Halaman

Rabu, Januari 13, 2010

Aduan dari Wakil Penduduk Subang Impian

Pihak pusat khidmat masyarakat telah menerima aduan dari wakil penduduk Subang Impian.Pihak kami telah panjangkan aduan ini terhadap pihak berwajib.Harap di ambil tindakan segera.Antara aduan yang di terima ialah
  1. Masalah lalulintas yang teruk di jalan Puncak Alam semasa waktu puncak (terutamanya waktu pagi). Pohon kerjasama dari Polis Trafik Shah Alam agar dapat menempatkan anggota untuk mengawal lalulintas di persimpangan lampu isyarat di jambatan masuk dari Jalan Sg Buloh lama ke Jalan Puncak Alam. Kesesakan yang teruk berpunca dari pertambahan penduduk di kawasan U10 dan kawasan sekitar.
  2. Keadaan jalan Puncak Alam yang berlubang-lubang dan tidak rata di hadapan papan tanda gergasi Cahaya SPK mengundang bahaya. Ditambah dengan kawasan menurun bukit dan juga berhampiran dengan persimpangan keluar/masuk ke Subang Impian. Mohon kerjasama dari pihak JKR.
  3. Tempat pembuangan sampah/sisa binaan yang beroperasi bersebelahan simpang masuk ke Subang Impian. Kedudukan jalan masuk yang tidak sempurna dan berdekatan laluan turun/naik bukit membahayakan pengguna lalulintas. Disinilah berlakunya kemalangan maut yang melibatkan lori dan penunggang motosikal pada 07/01/2010 (anak abang ramle). Terdapat lori keluar masuk ke kawasan ini dan tiada sebarang arahan papan tanda jalan yang memaklumkan akan kedudukan simpang haram ini amat membahayakan. Mohon kerjasama MBSA untuk bertindak jika tempat pembuangan sampah ini beroperasi secara haram/ tanpa lesen. 
  4. Terdapat kesan retak pada puncak bukit berbatu di penghujung jalan U10/58A. Gambar zoom yang diambil dari jalan U10/59 disertakan.


    Tiada ulasan: